Social Icons

Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΤΙΜΗΣΕ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ


Ομιλία αφιερωμένη στην μνήμη του Άγγελου Σικελιανού πραγματοποιήθηκε στην Τ.Ο. Φυλής - Καματερού από την συναγωνίστρια Δήμητρα Γκιούσμα όπου με τον μεστό της λόγο παρουσίασε εμπεριστατωμένα τη ζωή και το έργο του τετρακάθαρα Εθνικιστή, όπως είχε αυτοαποκαλεστεί ο Άγγελος Σικελιανός.Σας παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα από την ομιλία της συναγωνίστριας Δήμητρας Γκιούσμα : 
Οι κομμουνιστές που ως γνωστό πάντα προσπαθούν να οικειοποιηθούν το έργο του Σικελιανού διαδίδοντας πως ο ποιητής είναι αριστερός προσπαθούν σκληρά να αποκρύψουν το γεγονός της επιστολής που ο ίδιος έστειλε προς τον Εθνικιστή Ίωνα Δραγούμη, όπως αυτή δημοσιεύτηκε στην «Καθημερινή» της 6ης Ιουλίου του 1997:
«Αξιότιμε Φίλε,
Αν άργησα υπερβολικά κι ελπίζω όχι ασυγχώρητα να σας πω τη βαθιά μου τιμή για το βιβλίο σας «Όσοι Ζωντανοί» και να σας σφίξω εγκάρδια το χέρι, σας παρακαλώ να το αποδώσετε στην καθόλου βιαστικήν υπόληψη που του ώφειλα.
Καθώς ίσως θα ώφειλα ν’ απαντήσω με μια λέξη στο λοξό ερώτημα σας για την ανθρώπινη μου πίστη: «Είμαι τετρακάθαρα Εθνικιστής». Μόνο που και πάλι βιαστικός ο λόγος μου, όσο δεν τον φανερώνει το έργο που αφιέρωσα τη ζωή μου. Και το λέγω μόνο με την απλή ιδέα πως αν συναντιέται με την σκέψη σας, δε δείχνει παρά μία απ’ τις εσώτερες αφορμές της εκτίμησης μου. Θα ήθελα και ό,τι άλλο ετυπώσατε· αλλά καθώς σε λίγο και πολύ πιθανό να περάσω στην Ελλάδα για κάμποσο, θα σας δώσω διεύθυνση απ’ αλλού, αν δεν τύχει να σας ιδώ. Μένω ωστόσο με τιμή.
Άγγελος Σικελιανός»
Και πως αλλιώς θα γινόταν? Πως θα μπορούσε να υπάρξει αλλιώς ο μεγαλύτερος λάτρης του πνεύματος της ελληνικής ιδέας? Εκείνος άφησε σε μας τη μεγάλη του κληρονομιά ..το Πνευματικό εμβατήριο για να ξεσηκώνει το Έθνος σε κάθε δύσκολη στιγμή