Social Icons

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ



Ακούω τριγύρω μου τον κόσμο να παραπονιέται για την οικονομική ένδεια.

Να γκρινιάζει για την έλλειψη πλού­του. Να μην μπορεί να αλλάξει αυτοκίνη­το, να αγοράσει καινούργιο κινητό, γυα­λιά ηλίου, που δεν μπορεί να πάει ένα ταξίδι αναψυχής…

Πράγματι, δεν είναι όμορφο πράγμα η έλλειψη χρημάτων. Όλοι υποφέρουμε στη πίεσή της. Νοιώθουμε να περιορίζο­νται οι δυνατότητές μας και να γινόμαστε αδύναμοι. Πολλοί από εμάς βυθιζόμα­στε στην απόγνωση από την έλλειψη χρήματος.

Κι όμως. Αυτό είναι ευθύ αποτέλε­σμα της ψεύτικης πραγματικότητας που ζούμε. Αναλογισθείτε τις προηγούμενες γενιές. Είχαν τις ίδιες καταναλωτικές ανάγκες με εμάς; Στεναχωριόντουσαν για την έλλειψη iPhone ή γιατί δεν είχαν να μπεκροπιούν στα ορθάδικα; Ένοιω­θαν αδύναμοι γιατί στη τσέπη δεν είχαν χρήματα; Αγάπησαν λιγότερο; Γέλασαν λιγότερο; Ήταν υποδεέστεροι άνθρω­ποι διότι αγόραζαν χύμα τσιγά­ρα κι όχι πούρα Αβάνας;

Όχι βέβαια. Ήταν γενιές της δημιουργίας. Αυτοί που μελε­τούσαν σαν μαθητές στο φώς από το τζάκι. Αυτοί που περπα­τούσαν χιλιόμετρα για να βρουν μια σχολική αίθουσα. Αυτοί που έμαθαν να αμείβονται για την εργασία τους κι όχι να επιδο­τούνται. Αυτοί που θεωρούσαν τιμή κι επιτυχία να εισαχθούν σε μια σχολή κι όχι αγγαρεία.

Αυτοί που μιλούσαν με περη­φάνια για τα χρόνια που υπηρέ­τησαν στο στρατό κι όχι με απα­ξίωση.

Αυτοί που τα παρατούσαν όλα κι έτρεχαν με το χαμόγελο στα χείλη να ελευθερώσουν Μακεδονία και Μικρασία. Αυτοί που προκαλούσαν δέος στις Μεγάλες Δυνάμεις στο έπος της Αλβα­νίας.

Δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι για την κοινωνία που βρεθήκαμε να ζούμε. Είμα­στε όμως απόλυτα υπεύθυνοι που υπο­χωρούμε στις απαιτήσεις της. Είμαστε υπεύθυνοι που δεν την αλλάζουμε.

Είμα­στε υπεύθυνοι που σκύβουμε το κεφάλι αντί να σκύβουν μπροστά μας οι ένοχοι.

Σκεφθείτε τις διαφορές της πλούσιας από τη φτωχή κοινωνία. Κοιτάξτε στα μάτια την ευαίσθητη και φυγόπονη κοι­νωνία μας. Που ξέρει μόνο να ζητά. Να ζητά όλο και περισσότερα. Ένα μαγικό χάπι, για τον πονόδοντο, ένα για τον πο­νοκέφαλο, ένα για τη κούραση, ένα για τον ύπνο, ένα για τη βαρεμάρα.

Μια κοινωνία διαμορφωμένη από τα Μέσα Μαζικού Ελέγχου. Η τηλεόραση δεν είναι αυτή, που μας δείχνει “έξυ­πνα” παιδάκια που γίνονται “καλυτερότερα” γιατί ήπιαν το τάδε ρόφημα ή έγιναν cool! γιατί αγόρασαν την in σχολική τσά­ντα; Δεν μας πλασάρει χάπια για να δια­βάζουμε με περισσότερη άνεση; Δεν μας χτίζει από μικρά παιδιά, μια συνείδη­ση ασυνείδητου ανθρώπου;

Που δεν τον αγγίζει η δυστυχία του δι­πλανού, αλλά οφείλει να “προσφέρει” στη δυστυχία κάποιου στην Αφρική; Δεν μας διδάσκει έτσι, πως η κοινωνική προ­σφορά, είναι απρόσωπη και εξυπηρε­τείται με αγορά καταναλωτικών αγαθών “για τον πόνο του άλλου” δηλαδή με χρήμα;

Αναλογισθείτε τώρα προηγούμενες κοινωνίες. Εκείνες που γνώριζες τον δι­πλανό σου. Που ο ένας γείτονας έλεγε έναν καλό λόγο στον άλλο. Που οι τοπι­κές κοινωνίες με συντροφικότητα κι αδελφοσύνη μοιράζονταν κοινούς πό­νους κι ελπίδες. Που μαζεύονταν να βο­ηθήσουν στον τρύγο. Που νοιάζονταν για το παιδί του γείτονα και στήριζαν τις γειτονιές και τα χωριά τους. Κι ήταν όλοι συμμέτοχοι στην ίδια φτώχεια. Αλλά δεν αυτοκτονούσαν…Είχαν στόχους, ιδανι­κά κι αξίες. Γιατί συνέλληνες, η πνευμα­τική ένδεια είναι αυτή που πρέπει να μας οδηγεί στην απελπισία. Η αδυναμία να “αγοράζουμε” ιδέες και ιδανικά. Η απου­σία στόχων από τη ζωή μας. Η έλλειψη μόρφωσης από τα παιδιά μας. Η έλλει­ψη φροντίδας κι αγωνιστικότητας από τη κοινωνία μας.

Η έλλειψη πλούτου είναι πλασματι­κή. Η φτώχεια μας μπορεί να είναι πλού­σια. Πλούσια σε αγάπη για το Έθνος, Πλούσια σε προσφορά στον συνέλληνα. Πλούσια σε δημιουργικότητα και στόχους. Πλούσια σε μελέτη και αυτοκριτι­κή. Σκεφτείτε, ο Διογένης που ήταν χω­ρίς περιουσία, ήταν φτωχός;

Κι η ευημερία μας μπορεί να είναι φτωχή. Φτωχή σε συντροφικότητα. Φτω­χή σε πνευματική εργασία. Φτωχή σε συναισθήματα και προσφορά. Φτωχή σε ευεξία ψυχής. Μπορεί να ζούμε στα με­τάξια, αλλά να χρειαζόμαστε ψυχοθε­ραπεία και υπνωτικά μόνο και μόνο για να σηκωνόμαστε το πρωί.

Και μπορεί να μην αγοράσουμε ποτέ BMW αλλά να έχουμε στη ζωή μας, φί­λους, χαμόγελο και κινητήριο δύναμη. Σκεφτείτε, ο Μίδας που είχε τα πάντα, ήταν πλούσιος ;

Στόχους, Πίστη, Αδελφοσύνη, αυτά προσφέρει ο Εθνικισμός γι’ αυτό τον διώκει με άσβεστο μίσος το σημερινό καθεστώς. Ένα καθεστώς που μας θέλει όλους μπουκωμένους κι αποβλακωμέ­νους, να καταναλώνουμε μέχρι τελικής πτώσης.

Και χρησιμοποιεί τη στέρηση του χρή­ματος για να μας επαναφέρει στη τάξη, όποτε αισθάνεται ότι μπορεί να ξεφύγουμε. Μας δη­μιουργεί μια τεχνητή έλλειψη καταναλωτικών αγαθών για να μας μπερδεύει και να νομίζου­με ότι η επιτυχία και ο προορι­σμός μας είναι να καταναλώ­νουμε.

Μια λέξη μόνο πρέπει να καρφωθεί στο μυαλό μας: ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.

Αντισταθείτε σε όσους σας θέλουν μονοκύτταρους οργανι­σμούς. Ενωθείτε με τη μεγάλη οικογένεια του Έθνους. Αποκηρύξτε το τρόπο ζωής που μας έμαθε η τηλεόραση και δοξάστε το τρόπο ζωής που μας δίδαξαν οι πρόγο­νοί μας.

Θυμηθείτε τους Σπαρτιάτες που εί­χαν νομίσματα μεγέθους ενός μέτρου και με μεγάλο βάρος, μόνο και μόνο για να μην γίνεται φιλοχρήματος ο λαός.

Θυμηθείτε τον Τρώα Αινεία που όταν κάηκε η πόλη του, στη πλάτη πήρε τον πατέρα του αντί για χρήματα και αντι­κείμενα αξίας, κι όταν οι Αχαιοί θαύμα­σαν τη πράξη του και του επέτρεψαν να πάρει ότι άλλο ήθελε, εκείνος και πάλι πήρε μόνο τα αγάλματα των θεών και των προγόνων του. Θυμηθείτε τους παππούδες μας που δεν είχαν πιεί πο­τέ ουίσκυ αλλά γνώριζαν την υπέροχη γλύκα του κρασιού από το αμπέλι τους. ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.

Ε. Ρ.