Social Icons

Ο ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ «ΕΥΠΑΘΩΝ» ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Την ίδια ώρα που η δημόσια παιδεία διαλύεται και πολλά παιδιά του ελληνικού λαού λιποθυμούν από την πείνα στα σχολεία, ο υπουργός Εσωτερικών Μιχελάκης απέστειλε έγγραφο προς τους Γενικούς Γραμματείς Αποκεντρωμένων Διοικήσεων καλώντας τους να μεριμνήσουν «για τη διασφάλιση πρόσβασης των μαθητών Ρομά, χωρίς διακρίσεις, σε μία εκπαίδευση ποιότητας στη βάση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού».
Όπως αναφέρει στο έγγραφο: «Οι τοπικές αρχές οφείλουν να αναλάβουν ενεργό ρόλο, με κατάλληλες δράσεις ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας, για την αντιμετώπιση φαινομένων διαχωρισμού των παιδιών, λόγω φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής. Οι μαθητές Ρομά να έχουν ακώλυτη πρόσβαση στη φοίτηση, σε κανονικό περιβάλλον, σε όλα τα επίπεδα που ισχύουν για τον υπόλοιπο πληθυσμό».
Μάλιστα, ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη, 21.11.2013 στις 11.00 το πρωί στο Υπουργείο Εσωτερικών, θα συνεδριάσει η Διυπουργική Επιτροπή για τους Ρομά στην οποία προεδρεύει ο ίδιος.
Προφανώς η επιστολή ΔΕΝ απευθύνεται σε μαθητές που παρακολουθούν ανελλιπώς και πειθαρχημένα, παρόλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης, τα μαθήματα των σχολείων όλης της χώρας, αλλά στους ίδιους τους ρομά!
Οι «ευπαθείς» βλέπετε παίρνουν επίδομα για να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Πολλοί, όμως, δεν τα στέλνουν –γιατί δε θέλουν να τα στείλουν- αλλά απειλούν τους δασκάλους να τους δίνουν πιστοποιητικά ότι τα παιδιά τους παρακολουθούν κανονικά τα μαθήματα, για να μη χάνουν το επίδομα. Αλήθεια, έχει κάνει κάποια πρόβλεψη γι’ αυτές τις περιπτώσεις κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος ο υπουργός;
Επισημαίνουμε επιπλέον στον Υπουργό, πως πριν τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις και τις αιχμές περί “ρατσισμού των κατοίκων απέναντι στα παιδιά των “ευπαθών”πως δεν υπάρχει κανείς ουσιαστικός λόγος για “ανάγκη δράσεων ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας” αλλά υπάρχει μια κατάσταση και μια πραγματικότητα που δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει σ’ οποιονδήποτε σχεδιασμό.
Πρώτο και βασικότερο η δημιουργία επιπλέον σχολείων ώστε να μην υπάρχει το απαράδεκτο φαινόμενο σε μια τάξη να στοιβάζονται 30-40 μαθητές ρομά ή μη!
Από εκεί και μετά, σε περιοχές που φιλοξενούνται οικισμοί ρομά, έχουν παρατηρηθεί αντικειμενικά προβλήματα, που οι ίδιοι οι ρομά θα πρέπει να επιληφθούν, αλλά και το υπουργείο και η κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη, αν δεν θέλει τα στοιχεία να την ενοχοποιήσουν, για ακόμη μια φορά, για μεροληψία υπέρ των μειονοτήτων και κατά όλων των υπολοίπων!
Μεγάλος αριθμός μαθητών ΡΟΜΑ προσέρχεται το πρωί με σημαντική καθυστέρηση, διαταράσσοντας έτσι την εφαρμογή του ωριαίου προγράμματος.
Υπάρχουν σε τμήματα, μαθητές ΡΟΜΑ, με διαφορά ηλικίας μέχρι και έξι χρόνια σε σχέση με την ηλικία των μαθητών που φοιτούν κανονικά.
Φοιτούν μαθητές ΡΟΜΑ στους οποίους δεν έχουν γίνει οι απαραίτητοι εμβολιασμοί και οι προβλεπόμενοι υγειονομικοί έλεγχοι.
Η εμφάνιση των περισσοτέρων μαθητών ΡΟΜΑ χαρακτηρίζεται από μη τήρηση βασικών κανόνων καθαριότητας.
Στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου όπως προαύλιο, τουαλέτες, κυλικείο παρατηρείται παραβατική συμπεριφορά που συνίσταται κυρίως στη λεκτική βία αλλά και σε πολλές περιπτώσεις και σωματική.
Η προσαρμογή και ανταπόκριση κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι ελάχιστη, με αποτέλεσμα το μάθημα να καθυστερεί εις βάρος ΟΛΩΝ των υπολοίπων μαθητών.
Επίσης, κατά πόσο η ισότιμη ένταξη των μαθητών αυτών μπορεί να επιτευχθεί, ακόμα κι αν υπάρξουν οι τέλειες συνθήκες από εκπαιδευτικής άποψης (sic), χωρίς διάθεση να εκλείψουν φαινόμενα παραβατικής και εγκληματικής συμπεριφοράς (περιπτώσεις διατάραξης της κοινής ησυχίας, ρύπανση του περιβάλλοντος από την καύση ελαστικών και καλωδίων που περιέχουν χαλκό, διακίνηση εξαρτησιογόνων ουσιών, κλοπών, ληστειών κλπ) με παράλληλη βελτίωση, από την πλευρά τους, της γενικότερης ποιότητας συμβίωσης με τους υπόλοιπους κατοίκους, είναι ένα ερώτημα που παραμένει ανοιχτό…
Και βέβαια, δεν έχουμε αντίρρηση να πηγαίνουν στο σχολείο και τα τσιγγανάκια. Αλλά, αν και εφόσον ο υπουργός και η κυβέρνησή του έχουν αντιληφθεί ότι όλοι οι γονείς (ακόμα και οι «προοδευτικοί», ή όσοι τέλος πάντων απ’ αυτούς δε στέλνουν τα βλαστάρια τους σε ιδιωτικά σχολεία…) δεν επιθυμούν να πηγαίνουν τα παιδιά τους στο σχολείο μαζί με τα παιδιά των «ευπαθών» -για τους λόγους που προαναφέραμε-, γιατί δεν φτιάχνουν ειδικά σχολεία στα οποία να φοιτούν μόνο τσιγγανάκια; Γιατί θέλουν να επιβάλλουν στους γονείς και στους μαθητές την υποχρεωτική συμβίωση με όλα τα προβλήματα που προαναφέραμε; Αυτό δεν είναι ρατσιστική συμπεριφορά εις βάρος των άλλων μαθητών και των γονιών τους;